A hit, a kétség és a szeretet
A Jézus Krisztus Szupersztárt 1971-ben mutatták be először New York-ban, majd egy évvel később már Londonban hódított. Magyarországon először 1972-ben, a Műszaki Egyetemen állították színpadra. Azóta több helyen is játszották, a Madách Színházban most láthatja először a közönség.
Mária Magdolna szerepében: Polyák Lilla
- Úgy tudom, nem először játszod Mária Magdolna szerepét…
Polyák Lilla: -Így van, több mint tíz éve játszottam Pécset, amelyben Zsolt, a férjem volt Jézus. A kettőt nem is hasonlítgatom. Attól, hogy egy teljesen más díszletben, más kollégákkal szöveggel kell elővezetnünk a darabot, tulajdonképpen nem maradt más, ami hasonlít, mint a zene. Az eltelt idő elég volt ahhoz, hogy úgy éljem meg, mintha új szerep lenne számomra.
- Okoztak nehézséget az új szövegek?
P.L.: - Viszonylag gyorsan tanulok, nulláról elsajátítani egy szöveget nem okoz akkora gondot. Így, hogy annyira régóta bennem van a régi, sokkal nehezebb. Most már megszerettük az új szövegeket. Eleinte kicsit kopogósabbnak, szárazabbnak tűntek, de a próbaidőszak alatt megértettük, hogy ez miért fontos, miért van rá szükség. Így veszített kicsit a lírájából, viszont sokat hozzáad a darab nyersességéhez.
- Mit jelent számodra Mária Magdolna szerepe?
P.L.: - Ő az, aki harmóniát visz a darabba, ő a mérleg, a középpont, akinek a konfliktust meg kell próbálni kiegyensúlyozni és elsimítani. Ez végül nem sikerül, túl nagy feladat a számára. Szembesülnie kell azzal, hogy itt a nő és a szerető nem elég hozzá, hogy egy megmásíthatatlan, sorsszerű dolgot megváltoztasson. A másik a szerelem. Földön túli érzés, amit bárki iránt lehet érezni, lehet Isten, Jézus vagy bármely abból a szempontból mindegy, hogy a szerelem érzése végtelen.
- Hármas szereposztásban játszátok Mária Magdolna szerepét. Tartotok közös megbeszéléseket, megnézitek egymást?
P.L.: - Külön utakon járunk. A járások, színpadi irányok azok, amelyek egyformák, mert ahhoz igazodnak a többiek. Az, hogy belül mi történik, tapasztalatom szerint a próbaidőszak végére nagyon különböző lesz. Nem biztos, hogy az egyik rosszabb, mint a másik, csak mindenki megpróbálja saját arcára formálni a karaktert. Természetesen a premiereken vagy főpróbán meg szoktam nézni a többieket.
- A család hogyan viseli a premier előtti időszakot?
P.L.: - Ez mindig nehéz, de most különösen, mert a nagy fiam most ment iskolába, a kicsi pedig óvodába. Elég stresszes időszak, amikor elkezdődik egy ilyen „regula”, Közben hiányolnak engem otthonról, ilyenkor lelkiismeret furdalásom van és megpróbálok mindenhol jelen lenni, megfelelni és nem mindig sikerül. Lehetetlen küldetés, mint Mária Magdolnáé. A premier után több időm jut majd rájuk. Szerencsére jól haladunk, kész leszünk a darabbal. A Tanár úrnak kellett még idő arra, hogy a vetítés egyben legyen, hogy a fények rendbe legyenek, mert itt nagyon sok múlik a látványon és egy nagyon különleges, vetítési technikás díszletet találtak ki. Ezért mi nagyon hamar elkészültünk a szerepformálással, hogy erre maradjon elég idő. Azt érzem, hogy a szerepi része mindenkinek rendben van és én is igyekszem száz százalékosan teljesíteni.
FORRÁS, TOVÁBBI INTERJÚ SZIRTES TAMÁSSAL ÉS SERBÁN ATTILÁVAL
|